1 Νοεμβρίου 2009

Μόδα και Life-Style

Kate Moss
Προχθές είχαμε βγει βόλτα στο κέντρο της Γλυφάδας κοιτάζαμε τις βιτρίνες... Πολύ ωραία ρούχα, αξεσουάρ, παπούτσια. Προσωπικά μ' αρέσουν τα μαντήλια, φουλάρια, εσάρπες - ψάχνω να βάλω κάποιο που να ταιριάζει με τα ρούχα μου. Η Ά. ψάχνει συνήθως για παπούτσια το σημείο αναφοράς της είναι τα φλατ με μπαρέτα, αγκράφα ή φιόγκο. Βγαίνοντας κάποιος έξω αδύνατο να μη κοιτάζει τις φωτισμένες βιτρίνες το βράδυ με τα φασιον ρούχα. Η μόδα απασχολεί όλους όσους θέλουν να παρουσιάζονται με μια φροντισμένη εντυπωσιακή εμφάνιση.

Φίρμες όπως Versace, Rocco Barocco, Gucci, Chanel, Prada, Marc Jacobs, τραβούν την προσοχή. Μοντέλα που φοράνε τα επώνυμα ρούχα επίσης. Ένα από αυτά η πασίγνωστη σήμερα Kate Moss, φιγουράρουν στα πολύχρωμα γυαλιστερά έντυπα. Τι εντυπωσιάζει σ' αυτή τη φιγούρα είναι το καθημερινό οικείο ύφος, τα ατημέλητα ρούχα, το βλέμμα που δείχνει τόση ένταση. Το ίδιο και με τη Madonna - είναι αμφότερες top-figures, - η Kate σ' ένα Λονδίνο που αρέσκεται στα φαντασμαγορικά σόου, στις διασημότητες, στα επώνυμα πάρτυ και παρουσιάσεις δείχνει απόμακρη, σίγουρη, οικεία όμως παρ' όλη την εξαιρετική της εμφάνιση, δεν είναι στις φωτογραφίες μια απόμακρη, απρόσιτη, κατασκευασμένη από τη λάμψη των φλας περσόνα αλλά "φίλη της διπλανής πόρτας", έτσι όπως δείχνει τόσο ξεχωριστή, ξεφεύγει από το στερεότυπο του κατασκευασμένου μοντέλου με τις ατέλειωτες ώρες μπροστά στον καθρέφτη, με τις υπερβολικές δίαιτες, το απρόσωπο, απλανές, βλέμμα.

Kate Moss - Marc JacobsKate Moss - Divas '50
Είναι μια αληθινή εικόνα σ' ένα κόσμο τόσο αλλοπαρμένο και αλλοπρόσαλλο - εκείνον των διασημοτήτων και των επωνύμων. Το να βγαίνεις αληθινός μέσα από τη κατασκευή του ψεύδους (με άλλοθι το επώνυμο ρούχο) και της ψευδαίσθησης (μοναδικός λόγος ενδιαφέροντος τα ρούχα και το λάιφ-στάιλ), το κουτσομπολιό για τους γνωστούς -άγνωστους στην ουσία, μέσα από την αστραφτερή εικόνα της TV και των πολύχρωμων περιοδικών που πασχίζουν για μια εικόνα διασημότητας (για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους) απευθυνόμενα σ' ένα κοινό - τόσο μπουχτισμένο με τη μουντή και άχρωμη του καθημερινότητα.

Λίγοι άνθρωποι ξεχωρίζουν σ' αυτή την καθημερινή πασαρέλα διασημοτήτων - καλώς ή κακώς έτσι εννοουμένων - δεδομένου πως με κάτι πρέπει να ξεχωρίσεις κι αυτό θα πρέπει να είναι μια προσέγγιση, μια ταύτιση με αυτόν που έχεις "εικονικά" απέναντι για να δεχτεί αυτή την προσέγγιση. Αλλιώς είσαι μια επιφανειακή εικόνα που δεν έχει τίποτε ουσιαστικότερο να δώσει ει μη μόνον να επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τη μουντή και άχρωμη πραγματικότητα του - ότι κάποιος μπορεί να είναι μόνος, ότι μπορεί να βλέπει τηλεόραση ή διαβάζει περιοδικά για να περάσει την ώρα του, ακούγοντας για παχυντικές συνεχώς συνταγές που θα ετοιμάσει σ' ενα χώρο που συχνά - πυκνά υπολείπεται σε αισθητική και σκεύη από τις αστραφτερές κουζίνες των στούντιο των διαφόρων σχετικών πρωϊνο-μεσημεριανών εκπομπών - συνταγές που για μια ακόμη φορά θα τον επιβαρύνουν με θερμίδες, συνταγές που συχνά - πυκνά, ποτέ δεν πρόκειται να εκτελέσει.

Άλλη θαυμάσια εικόνα είναι της Meryl Streep - ο τελευταίος της ρόλος στο Julie & Julia ήταν ερμηνεία πλήρους υποκριτικής δεινότητας και ταύτισης με το υποδυόμενο πρόσωπο - τη θαυμάσια μαγείρισσα του '50 και την εξ ίσου θαυμάσια μιμητή της (από την Amy Adams) του '09.

Δεν υπάρχουν σχόλια: